Hi
Ze benaderen je wel voor info over een shoot, maar daarna wordt het ijzig stil.
Hmm vreemd, je ziet dat ze je berichtje op insta wel heeft gelezen.
Je stuurt voor de zekerheid nog iets:
“Heb je alle info ontvangen?
Ik hoor graag of er nog vragen zijn 🙂”
En weeeeer niks terug.
Eeeh… ze benaderen jou, jij geeft antwoord en vervolgens ghosten ze je.
Hmm, niet zo leuk
Dat voelt niet zo fijn.
De twijfel in jezelf slaat toe.
Je vraagt je hardop af:
Heb ik iets verkeerd gedaan?
Is mijn prijs te hoog?
Is mijn werk niet goed genoeg?
Lieve jij,
laten we even kijken wat er gebeurt en hoe we dit van ghosten naar enthousiast boeken kunnen draaien 🙂
Allereerst is natuurlijk je werk heel belangrijk. Je feed moet laten zien hoe je shoot en wat ze kunnen verwachten als ze bij jou komen.
Verder is het belangrijk dat ze een bepaald “gevoel” bij jou als merk krijgen.
Dat kan zijn: fine art, exclusief, of juist iets laagdrempeliger maar wel heel goed.
Wat jij ook wil uitstralen, zorg dat dit duidelijk is in je bio.
Ze zien je feed en verwachten daar dan iets bij.
Ze simpelweg alleen een linkje sturen naar je prijslijst is zonde.
De kans dat ze dan terugsturen “oké top, wanneer heb je plek?” is aanwezig.
Maar je maakt veeeeel meer kans als je ze gelijk echt goed in de watten legt. 🙂
Juist bij dat eerste contact!
Reageer enthousiast en vraag ze iets over de uitgerekende datum (zo weet je gelijk of je plek hebt).
Vraag ook meteen naar hun mailadres zodat je ze alle info netjes kan opsturen.
En uiteraard ga je daar geen simpele mail vol info voor gebruiken, maar een super mooi Info Magazine. 🙂
Met prachtige foto’s en heel bewust opgebouwd volgens de marketingregels:
see – like – trust – buy
Daardoor groeit hun vertrouwen in jou zó dat ze gelijk overtuigd worden om jou meteen te boeken als fotograaf. 🙂
Ik heb mijn eigen Info Magazine ook op die manier opgebouwd:
Eerst over jou als fotograaf, daarna je werkwijze, hoe ze zich kunnen voorbereiden, een checklist voor ouders, prijslijst, productlijn en hoe ze kunnen boeken met een duidelijke call-to-action.
Zo ga ik heel bewust van het rechter- naar het linkerbrein: eerst laten voelen dat ze echt bij mij moeten zijn, en daarna de cijfers en prijzen (die soms aan de hoge kant zijn voor de meeste).
Hierdoor boekt bijna iedereen van de gezinnen die mijn magazine ontvangen ook daadwerkelijk hun shoot!
Echt waar! 🙂
En in de afgelopen 12 jaar heb ik zoveel verschillende info magazines gehad.
Uiteindelijk heb ik er afgelopen zomer zelf één ontworpen in Canva, precies met de opbouw die ik wil: om je klant van “vraag” naar “waar kan ik boeken” te laten gaan. 🙂
En ik ben er zo trots op dat ik dacht: ga ik dit voor mezelf houden, of gun ik dit ook andere fotografen?
Want ik ben er zelf weken mee bezig geweest en ik weet dat iedereen vaak weken kwijt is aan het maken van zo’n info magazine.
En eerlijk: bij Etsy enzo kan je hele leuke kopen, maar ze hebben allemaal Engelse teksten en dan moet je alsnog alles zelf vertalen en omzetten.
Dus hier is hij: 27 pagina’s die je zo kan gebruiken, helemaal in het Nederlands, specifiek gericht op newborn fotografen – mijn Canva template.
🎉 En omdat ik superblij ben met deze template, krijg je nu tijdelijk €20 pre-sale korting.
Met de code NATURAL20 betaal je geen €37, maar slechts €17.
Dat is dus echt no brainer (ben beetje allergisch voor het woord maar dat is het echt!)
DIT scheelt je echt uren werk en je hebt direct de juiste teksten en volgorde te pakken voor je Info Magazine.
Jij hoeft alleen te personaliseren, je eigen foto’s te uploaden en… KLAAR.
Dus laat die boekingen maar komen! 🙂
En vanaf nu nooit meer alleen een linkje naar je prijslijst sturen, maar meteen jouw prachtige Info Magazine zodat ze gelijk weten dat ze bij jou moeten zijn voor die onvergetelijke shoot. 🙂
➡️ Bestel hier jouw Info Magazine Canva template met korting
You may thank me later! 🙂
Liefs
Brenda
Add a comment
0 Comments